Monelle Himoksen kävijälle HimosCenter on ensimmäinen pysähdyspaikka matkan jälkeen.
Erikoisen näköisellä riukuverhoilulla koristellun Centerin omistaa HimosLomat Oy, joka on alueen suurin mökkivälittäjä. Keskusvaraamon listoilta löytyy noin 400 vuokrattavaa loma-asuntoa.
Lomakeskuksen toinen iso välittäjä on Himosmajoitus, jonka reception sijaitsee uuden Rinne-ravintolan tiloissa. http://www.himosmajoitus.fi/ravintola-rinne
Mökin avainten, ajo-opastuksen ja muiden asumiseen liittyvien seikkojen lisäksi HimosCenter tarjoaa lomailijalle muitakin palveluja. Samalta tiskiltä voi kysyä HimosSafarien ohjelmapalveluja, joita järjestetään sekä aikuisille että lapsille.
Vastaanottovirkailija Heli Heinonen (oik.) Toivotti Esa Kangasluoman ja Niina Aro-Koiviston tervetulleeksi Himokselle.
Useana talvena moottorikelkkakausi on jäänyt lyhyeksi lumen puutteen vuoksi, mutta kelkka-ajelut on korvattu mönkijäsafareilla. https://himoksensanomat.fi/2014/01/25/talvisafarit-pyorilla-2/ Lukuisia erilaisia ohjelmapalveluja järjestetään oppaiden vetäminä, sekä ulkona, että sisätiloissa.
Centerissä on myös safareilla, retkillä ja muissa ohjelmissa tarvittavien varusteiden varasto- ja pukemistilat. Yleensä Center toimii kaikkien ohjelmapalveluiden kokoontumis- ja lähtöpisteenä.
Asiakastilojen lisäksi rakennus pitää sisällään HimosLomien huolto- ja toimistotilat.
Aiemmin Centerissä sijaitsi myös Jämsän kaupungin omistaman kehitysyhtiö Jämsekin ylläpitämä infopiste matkailijoille. I-info lopetetettiin säästösyihin vedoten. Kesäaikaan kaupungin kiertävä matkaopas päivystää torstaisin ja perjantaisin Centerin käytävässä: https://himoksensanomat.fi/2016/06/06/uusi-matkailuneuvoja-aloitti/
Himos Market on matkailijoita palveleva lähikauppa HimosCenterin siivessä. Kauppiaana toimii korpilahtelainen Armi Unga työntekijöineen.
Toisinaan hauskasti ”hoon päältä” sanaileva Armi on syntyisin Kolarista ja Jämsän seudulle hän muutti 14 vuotta sitten Pellosta. Himos Marketin lisäksi hän omistaa pitopalveluja tarjoavan Juhlakartanon Korpilahden Tähtiniemessä.
Kesällä 2013 kauppaa laajennettiin ja lisättiin mm kylmätiloja. Nykyiset 98 neliömetrin tilat ovat kauppiaan mukaan sopivat.
– Valikoimat eivät luonnollisestikaan voi olla yhtä monipuoliset, kuin isoissa kaupoissa, mutta vuosien kokemus ja asiakkaiden toiveet ovat opettaneet, mitä mökeillä eniten tarvitaan, Armi sanoo.
Himos Marketin kohderyhmä on nimenomaan matkailijat. Muuta asiakaskuntaa kaupalla ei sijainnista johtuen kovin paljon ole. Armi Unga kertoo tehneensä päätöksen pitää liikettä auki myös silloin, kun Himoksella on hiljaisia aikoja.
HimosMarket: http://www.himosmarket.com/
HimosLomat löytyy täältä: http://www.himoslomat.fi/
Artikkelia päivitetty 12.7. 2016